دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۳۷:۰۷

زنگنه خبرداد:
آمادگی ایران برای صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به غنا
ایران دریلینگ: وزیر نفت از آمادگی ایران برای صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به غنا خبر داد و گفت: یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور ظرف امروز یا فردا امضا می‌شود. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شانا، بیژن زنگنه بعد ازظهر امروز (یکشنبه، ٢٥بهمن ماه) پس از دیدار با امانوئل آرما کوفی بواه، وزیر انرژی و نفت غنا با اشاره به این که دیدار و گفتگوی امروز همسو با سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران و توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است، تصریح کرد: غنا مقدار ناچیزی نفت تولید می کند و هنوز بخش عمده  ذخایر این کشور شناسایی نشده و از ظرفیت‌های خود استفاده نکرده است. وی با بیان اینکه این کشور به واردات نفت به میزان اندکی نیازمند است، افزود: در دیدار امروز وزارت نفت برای صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به این کشور اعلام آمادگی کرد. زنگنه با بیان اینکه قرار است بزودی هیئتی از ایران به این کشور سفر کند تا به آنها در بخش پایین دستی، پالایشگاه‌ها و شبکه توزیع کمک کند، تصریح کرد: آنها همچنان خواستار آموزش نیروی انسانی از سوی ایران شدند و قرار است دو کشور در این زمینه با هم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه یادداشت تفاهمی برای همکاری میان دو کشور در حال تهیه است که ظرف امروز یا فردا امضا می‌شود، یادآور شد: در این یادداشت تفاهم چارچوب‌ها نوشته شده و قرار است بر اساس آن پیگیری‌های بعدی صورت گیرد. وزیر نفت تاکید کرد: ما علاقه مندبه توسعه روابط با کشور غنا هستیم. جان درامانی ماهاما، رئیس جمهوری غنا شامگاه شنبه (٢٤ بهمن ماه) وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت؛ این نخستین سفر رئیس جمهوری غنا به ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نخستین سفر رئیس جمهوری یک کشور آفریقایی به تهران پس از اجرای برجام است. در همین باره، اکبر خسروی نژاد، رئیس اداره غرب آفریقای وزارت امور خارجه اعلام کرده بود: در سفر هیئت غنا به تهران افزون بر بیانیه مشترک دو کشور، دو قرارداد در حوزه کشاورزی و استاندارد میان مقام‌های تهران و آکرا امضا می‌شود؛ افزون بر این که مقام‌های دو طرف درباره امضای پنج تا ٦ سند در زمینه همکاری‌های نفتی، انرژی‌های تجدید پذیر در بخش خصوصی و دولتی در حال مذاکره و رایزنی هستند.


  کد خبر : 965
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :